Absolwent naszego przedszkola:
1. Zna siebie – własne możliwości, swoją wartość, osobiste uzdolnienia.
2. Lubi siebie i innych.
3. Wierzy w siebie – umie pokonywać trudne sytuacje.
4. Umie nazywać uczucia towarzyszące mu w różnych sytuacjach oraz posiada umiejętność radzenia sobie z uczuciami negatywnymi.
5. Umie odczuwać uczucia innych.
6. Jest swobodny w relacjach z dorosłymi, umie bronić własnych racji i słuchać ze zrozumieniem innych.
7. Rozumie poczucie partnerstwa – równego i sprawiedliwego traktowania siebie nawzajem.
8. Dotrzymuje zawieranych umów.
9. Umie ocenić siebie i innych z wykluczeniem krytykanctwa.
10. Jest wrażliwy i tolerancyjny.
11. Umie zachować się w sytuacji zagrożenia.
W sferze poznawczo – społecznej nasz absolwent:
1. Umie działać twórczo, a nie odtwórczo.
2. Czerpie radość z tworzenia.
3. Ma rozwiniętą wyobraźnię.
4. Odkrywa zależności między zjawiskami w środowisku przyrodniczym, społecznym, technicznym.
5. Umie samodzielnie poszukiwać informacji, gromadzić je i prezentować.
6. Umie analizować, syntetyzować, wykorzystując wcześniejsze doświadczenia i wiedzę.
7. Umie wyrażać siebie poprzez aktywność ruchową, plastyczną, werbalną, muzyczną, mimiczną.
8. Swobodnie komunikuje się, potrafi uczestniczyć w dialogu jako formie komunikacji.
9. Lubi samodzielnie manipulować, konstruować, przekształcać i doświadczać.
10. Jest samodzielny w czynnościach funkcjonalnych.
11. Zna normy społeczne i respektuje je.
12. Jest zmotywowany.
13. Umie współdziałać i współpracować dla osiągnięcia wspólnego celu.